„A meggyőzés gyakorlata” című képzés célja, hogy a résztvevők olyan ismeretek birtokába jussanak, amely segítségével tárgyalásaikat eredményesen zárják, legyenek képesek pozitív légkörben levezetni a megbeszélést, és tudják megfelelően irányítani azt. Tárgyalópartnereikkel rövid időn belül bizalmi viszonyt alakítsanak ki, tartsák be az időkorlátokat, és ha nem a döntéshozóval találkoznak, ezt a lehető leghamarabb derítsék ki, és jussanak el a döntéshozóhoz.

A meggyőzés folyamata több fontos részből áll. Az egyik rész a tárgyalás felépítésének pontos ismeretéből, amely a tárgyalásra való felkészüléstől az utánkövetésig tart.

A másik terület azon módszertan ismerete, amely a bizalom kialakulásának és megszilárdulásának folyamatát jelenti, azokat a tárgyalási elemeket, amelyek a tárgyalópartner emberi tényezőire hatnak.

A meggyőzés folyamatának harmadik eleme a tárgyaló személy önbecsülésének szintje. Ha a hierarchiában jóval magasabban álló személlyel tárgyal valaki, kommunikációs erősségeink pontos ismeretével a tárgyalás sikerre vihető, bárki is a partner.

A képzés során a résztvevők megismerik a tárgyalás fázisait, a haszonérvelés módszertanát és a tárgyalás irányításának lehetőségeit. A tréning a számtalan életszerű helyzet segítségével segít nekik tapasztalatot, rutint szerezni a tárgyalástechnika területén. Megismerik a célorientált kérdezéstecnika módszertanát. A program kitér a fentebb már említett bizalomépítés lehetősségeire, és azokra az ismeretekre, amelyek a személyes hatékonyság, az önbizalom, a magabiztosság és a határozott fellépés területein fejleszti a résztvevőket.

A program során a résztvevők elsajátítják az „értő figyelmet”, azt az alapvető módszertant, amely ahhoz kell, hogy a partner a tárgyalás során mindvégig komfortosan, jól érezze magát.