Minden foglalkozásnál és minden munkahelyen előfordulhat a kiégés, ám kétségtelen, hogy a versenyszférában sokkal nagyobb számban találunk burnoutban szenvedő munkavállalókat. A kiégés azokat a munkaterületeket veszélyeztetik leginkább, amelyek emberi-, illetve ügyfélkapcsolatokról szólnak. A tanárok, az ápolónők és az értékesítési szakmában dolgozók ugyanúgy ki vannak téve a kiégés veszélyének, mint például a call centeres munkatársak. A kiégés az egyik leggyakoribb oka a fluktuációnak.

A kiégés néhány ismert oka:
Túl hosszú munkaidő
Nem nőtt a fizetés az elmúlt években
Nem megfelelő vezetői attitűd
A kemény munkavégzésnek nincs látható eredménye
Folyamatosan és kizárólagosan a munkára történő figyelem
A vezetés és a munkatárs által kitűzött, ám elérhetetlen célok
Magánéleti gondok
A feltöltődés, a regeneráció elhanyagolása

A kiégés három legfőbb munkahelyi ismertetőjele:
az érzelmi kimerültség,
a csökkenő elköteleződés és
a csökkenő teljesítmény.

Programunk célja, hogy a kezdeti stádiumban lévők megelőzzék a kiégés elmélyülését, akik pedig a kiégéssel küszködnek, azok minél hamarabb megszabaduljanak ettől az állapottól. A résztvevőket egy 12 lépéses folyamaton kísérjük végig, amely révén felismerik a kiváltó okokat, majd pedig képesek lesznek életükben olyan változásokat véghezvinni, amely révén ismét motivált, energizált, teljes értékű munkatársakká válhatnak.