E programunk azon munkatársaknak szól, akiknek munkaköri feladatuk hosszabb-rövidebb ideig tartó oktatások, képzések levezetése, illetve azoknak, akik trénerek szeretnének lenni.

A program első részében megismertetjük a résztvevőket a felnőttképzés alapvető sajátosságaival, valamint a kiscsoportos oktatás módszertanával. Átadunk minden olyan módszertani ismeretet, amely ahhoz kell, hogy a trénerek a tréningeket a jövőben e szempontok szerint építsék fel és vezessék le. Szó lesz a kiscsoportos tanulás speciális feltételeiről és igényeiről, a szerepekből adódó konfliktushelyzetek, valamint a változással szembeni ellenállás kezeléséről.

A következő anyagrész magára a tréningre fókuszál. Arra, hogy miként kell professzionálisan kidolgozni, előkészíteni, és levezetni a tréninget. A résztvevők olyan fogalmakkal ismerkednek meg, mint pl. az „átzsilip”. Megismerik és kipróbálják a tréningeszközök teljes arzenálját. Megismerik, hogyan kell tematikát készíteni, miként kell egy programot kidolgozni, hogyan kell azt gyakorlatokkal színesíteni, és megismerik, hogy miként kell helyesen beállítani a tanítás – aktivizálás arányt. Szó lesz a tréning végi értékelésről, a visszajelzésekről.

Kapcsolódó blogbejegyzések:
Hogyan tanulnak a felnőttek?
Zárszó
Trénerek csapatban, párban, egyedül 1.
Trénerek csapatban, párban, egyedül 2.
Kiből lehet (minél jobb) tréner?
Stratégák és taktikusok